Du har en guldgruva i chatten på ett webinar

CHatten är en guldgruva_omslag

Livesändningar och webinar är utan tvekan det bästa sättet vi har att få kontakt med våra följare, kunder och medlemmar online.

Den mängd kommentarer, argumentationer och det engagemang som visar sig i kommentarsfältet under en livesändning slår oftast allt annat med råge. Så livesändningar och webinar kan verkligen vara ett sätt för dig att få personlig kontakt med dina kunder.

Sänder du dessutom live regelbundet så får du troligtvis en tight skara som följer dig mycket och ofta. Och där kan man snacka om relation 😀


Ta vara på Feedbacken du får

Samtidigt som du delar med dig av värdefulla tips, råd och annat till dina följare och potentiella kunder så får ju du omedelbar feedback tillbaka. Den här ska du ju så klart använda dig av när du vidareutvecklar ditt företag i stort. Men även när du skapar innehåll till dina sociala medier. 

Min webbutbildning Lyckas med Live och webinar kom till just efter att jag läste chatten efter mina livesändningar och webinar. 

KURSBILD

Jag fick så mycket frågor om hur jag gjorde mina livesändningar och mina webinar - trots att sändningarna handlade om hur du spelar in video med mobilen. Men varje gång kom det frågor om hur jag gjorde själva sändningarna.

Det var då idén till webbutbildningen Lyckas med Live och Webinar föddes. Å det blev en succé! 🌟
Så många underbara deltagare som har gått den här utbildningen sedan jag öppnade dörrarna första gången. 🎉

Så när du har sänt live - oavsett om det är en livesändning på LinkedIn eller ett fullskaligt webinar - ta dig tiden att läs igenom chatten och reflektera över vad som verkligen står där. Då kan du dessutom fortsätta utveckla dina webinar också så att de också blir bättre och bättre. 

 

Kommentarerna ger dig mer synlighet

Gör du livevideo i sociala medier på rätt sätt så får du mycket kommentarer. 

Facebook säger tex att en facebooklive får sex gånger fler interaktioner än förinspelade. LinkedIn säger att live ger 7ggr fler interaktioner. 

Det här gör att du får uppmärksamhet av plattformens algoritmer 😀 De gillar ju när det är mycket kommentarer... 

Dessutom stannar tittaren länge på plattformen när hen är med på en hel livesändning. Precis vad  alla sociala medierplattformar vill att användaren ska göra. Eller hur?

Men det handlar ju inte bara om att få. Du behöver ge också.

 

Vårda relationen med tittaren

Dels behöver du ge värdefullt innehåll. Underhållande, utbildande eller inspirerande innehåll. Och så behöver du svara på kommentarerna du får under en livesändning eller ett webinar också. Annars missar du ju en av de största fördelarna du får när du sänder live.

När du svarar på kommentarer under ett webinar eller en livesändning så:

  • Får du dina tittare att känna sig sedda 
  • Du visar att de är viktiga för dig
  • Du bygger en relation

Hinner du inte svara på alla kommentarer under en livesändning så gå tillbaka efteråt och kom också ihåg att svara på kommentarerna som kommer från de som tittar på reprisen sen. 

Den här relationen du bygger upp med hjälp av chatten och annan interaktion med dina tittare är själva essensen av livesändningar och webinar så vårda den här möjligheten väl!


 

 

Vill du lära dig mer om hur du kan jobba med webinar för att sälja mer?

Anmäl dig till gratiswebinaret; Webinar som Säljer.


Anmälan - Webinar som Säljer






Facebook som marknadsföringskanal 2023
Hur webinar kan jobba för dig långt efter du sänt klart

0 kommentarer

Det finns inga kommentarer ännu. Bli först med att lämna en kommentar!