Få tittarna engagerade i dina livesändningar

50_interaktion

Att ha en konversation med dina kunder och följare i sociala medier där du får direktkontakt och verkligen lär känna dem och dom får lära känna dig  - det låter ju som en dröm eller hur? Å det är fullt möjligt -  Livevideo i sociala medier gör just det här. 

Är  det något som livevideo är bra på så är det att skapa engagemang. Enligt LinkedIn t ex så får du i genomsnitt 7 gånger fler reaktioner och 24 gånger fler kommentarer på en livesändning än om du gör en vanlig video. Det förstås inte bara på LinkedIn som man ser mer engagemang på en livevideo än på vanliga inlägg. Det gäller alla sociala medierplattformar. 


I det här avsnittet får du 5 tips på hur du kan göra för att få igång chatten och konversationerna som du så gärna vill ha.


Alla 5 tipsen och en beskrivning av vad du ska tänka på kring varje tips hittar du också här: Ladda ner PDF men alla tips hur du skapar engagemang på din livesändning


1 • Börja med en enkel fråga tidigt

2 • Ta hand om frågorna och kommentarerna på ett bra sätt

3 • Våga vara tyst. 

4 • Ge färdiga, enkla val

5 • Ställ frågor



LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:

Klicka här för att Ladda ner PDF med alla tips hur du skapar engagemang på din livesändning

Instagram @stockholmpixelhouse

LinkedIn @heleneaberg 


ÖVRIGA LÄNKAR : 

Facebook: @Stockholm Pixelhouse

Instagram: @Stockholm Pixelhouse 

LinkedIn: @heleneaberg 

TikTok: @heleneaberg 

Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse

Hemsida: www.pixelhouse.se


PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN

Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor. 


TYCK TILL & PRENUMERERA 

Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt! 

/Helene






Videoannonser i sociala medier med Jonas Carlström
Know Like Trust - viktiga områden inom marknadsföring där video hjälper dig att lyckas

0 kommentarer

Det finns inga kommentarer ännu. Bli först med att lämna en kommentar!