#14: Fånga dina tittare med anslag och dramaturgi

Anslaget fångar tittaren, slutet är det tittaren kommer ihåg och däremellan berättar du din historia.

I DET HÄR AVSNITTET FÅR DU:

Det är ett tufft jobb att producera innehåll till sociala plattformar för ingen annan stans är vi så snabba på att gå vidare så snart det blir minsta lilla tråkigt. 

För att dina tittare verkligen ska se din video behöver du ett riktigt bra anslag. Du behöver börja med det bästa du har! 

Men det gäller också att bibehålla intresset genom hela videon. Dramaturgi och en väl genomtänkt plan för din video har aldrig varit viktigare.  

LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:

Min YouTubekanal: Helene Åberg – Stockholm pixelhouse

Webbutbildningen; Kommunicera med video • Filma som proffs med din mobil

Ingen blir gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Det skulle betyda hur mycket som helst! 

Nästa vecka är det frågeavsnitt här i Pixelpodden – en podd om video. Gå med i poddens Facebookgrupp och skriv dina frågor där. Så kanske du får svar här i podden nästa vecka!Facebookgruppen: Pixelpodden – en podd om video

Klicka här för att få ladda ner dramturgi-valen och använd den som mall nästa gång du skapar video till dina sociala kanaler. 

ÖVRIGA LÄNKAR : 

Facebook: @Stockholm Pixelhouse

Instagram: @Stockholm Pixelhouse 

LinkedIn:@heleneaberg 

Youtube: Helene Åberg – Stockholm Pixelhouse

Hemsida:Pixelhouse.se

PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN

Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden – en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor. 

GE MIG GÄRNA FEEDBACK

Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag 🙂 Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar nästa avsnitt! 

/Helene